- MBT : MBT szandálok a Badeni Merkmal Magániskolában |
MBT szandálok a Badeni Merkmal Magániskolában
2006.10.10. 13:23
Samuel Weber, Iskolavezető
Baden, 2004.március 13.
Megfigyelések és tapasztalatok
2003 nyara óta minden gyerek egész nap az iskolánkban MBT szandált hord. A legtöbb gyerek nagyon szívesen viseli. Eldöntöttük, hogy ezt a szandált házicipőként bocsátjuk rendelkezésre, mert meggyőződésünk, hogy az egyenetlen talajon történő, egyensúlyozó járás pozitívan hat a testtartásra; ezáltal a meglévő tartáshibák enyhülnek, ill. oldódnak. Ebben tehát az MBT szandálok megelőző eszközként vesznek részt, melynek használata során minden gyereknél egyszerű módon javul a testtartás és a helyes járás rögzül.
Érzékelés-problémás és hiperaktív gyerekeknél azt figyelhetjük meg, hogy járásnál leginkább az előlábukat veszik igénybe. Beigazolódott, hogy az ilyen gyerekek, az MBT szandálnak köszönhetően, megtanulják a láb középső részét is használni, mégpedig anélkül, hogy bárki is megkövetelné ezt tőlük. A lábbeli felépítése arra ösztönzi őket, hogy helyesen járjanak. Pozitív hatással van tehát ez a hintázó / billegő járás az érzékelésre és a tájékozódási képességre, melyekben fél év leforgása alatt jelentős javulás mutatkozott. Továbbá a gyerekek tanulmányaiban is teljesítménynövekedés volt megfigyelhető. Ennek az a magyarázata, hogy az MBT az egyensúlyozás képességét, valamint a törzs- és lábizomzat munkáját természetes módon, az idegrendszer útján támogatja; nem is beszélve ezen izomláncolatokat érő erős stimuláló hatásáról, melyek viszont a vizuális érzékeléssel és a tájékozódási képességgel vannak szoros kapcsolatban.
Hosszútávon azt is megfigyeltük, hogy javult a gyerekek nyelvi kifejezőképessége és az emlékezetük úgyszintén. Természetesen ennek a ténynek nagyon örültünk, de ennek ellenére sajnos még ma is nagyon sok gyereknek van tanulási problémája.
Reményteli kilátások
A tanfolyamokon és előadásokon amiket a tanerőknek és szülőknek tartok, az „egyensúlyozó tanulás”-ról és a „tanulást segítő természetes segédeszközök”-ről beszélek. Ezek közé sorolom az MBT lábbeliket is. Gyakran a szülők már csak akkor hagyják magukat erről a segédeszközről meggyőzni, amikor úgy tűnik számukra, hogy semmilyen terápia nem használ már és gyakran előfordult, hogy MBT-ben maguktól történtek ilyenkor az előrelépések.
Határozottan állíthatom, hogy azok a fialtal kisiskolások, akik MBT-ben tanultak meg járni, azok megalapozzák egy életre a fiziológiás járást és ezt elsajátítva nagyobb eséllyel indulnak a tanulási képességeik fejlesztésében.
Az MBT tehát egy igen értékes tipp az élet végéig tartó tanuláshoz!
|